”El van disparar sense cap forcejament”

Publicidad
Cargando…
Publicidad no disponible

Sense intercanviar paraula i sense cap forcejament. Així es van desenvolupar els fets que van desencadenar la mort d’Antonio Aroca, de 33 anys, segons el seu pare, Juan Aroca, qui ha fet unes declaracions per a PRCatalunya. Antonio patia esquizofrènia des de feia 14 anys tot i que es negava a seguir els tractaments. Moltes incògnites envolten aquest cas i existeixen tres versions contradictòries dels 10 mossos que eren presents en el moment del tiroteig.

El 30 d’abril, Antonio Aroca, camioner de professió, va anar a l’Hospital de Mataró, i el metge va considerar que estava bé i el va enviar a casa. Tot i que li havien retirat el cat de conduir, el 2 de maig va insistir a agafar el cotxe i va patir un brot que va obligar la família a trucar als Mossos per a que l’ingressessin a l’hospital. “Vaig desinflar les rodes per evitar que agafés el cotxe, i sobre les 5 d ela matinada va tornar a casa”, explica el pare.

Una fila de 10 Mossos d’Esquadra situats al voltant de la casa familiar, a la Urbanització Turó d’En Dent de Malgrat de Mar, apuntava el jove, qui tava un pic a la mà i anava acompanyat d’un gos. “El meu fill estava a uns 8 metres de nosaltres i insultava als agents, que sense cap forcejament amb ell van dispararlo. El prer tret em va donar a mi, i em va tocar la vèrtebra”, recorda Juan. Després se’l van endur ferit a l’hospital i quan va recobrar la consciència va assabentarse que Antonio havia mort. Juan assegura que la Generalitat no els ha ofert ni disculpes ni ajuda psicològica.

Francisco Soler, advocat de la família Aroca, ha reiterat el “comtament incorrecte” dels Mossos, que no van seguir el protocol d’actuació per a l’atenció a les urgències, els trasllats i els ingressos involuntaris urgents de persones amb malaltia mental. “Quan s’ha de reduir a un malalt s’ha d’evitar provocarli estats de pànic i amb els llums dels cotxes encesos van alterar a Antonio. En aquests casos, els gents han de venir de paisà, i 8 dels 10 mossos que van intervenir anaven vestits amb uniforme”, explica Soler.

L’advocat insisteix en què hi ha “tres versions contradictòries” dels 10 mossos que van declarar al respecte i manté que segons els informes, les 4 bales que van matar Antonio van sortir d’una sola pistola. Soler reitera que el mosso no va actuar en legíta defensa perquè no hi va haver forcejament i valora l’actuació del cos policial com a “desprocionada”.               

 

Publicidad
Cargando…
Publicidad no disponible
Publicidad
Cargando…
Publicidad no disponible
Salir de la versión móvil