L’exministre i president del Partit Popular a Catalunya, Josep Piqué, va fer dilluns passat una misteriosa visita a Andorra, de caire privat, però amb convocatòria a la premsa local i alguns corresponsals, sobretot catalans. Amb dinar amb el cap de Govern andorrà, Josep Pintat, però en un lloc que no es va fer públic, i sense que PIntat vulgués aparèixer en cap fotografia amb ell i el secretari general del PPC, Rafael Luna, que l’acompanyava. Amb una entrevista anunciada com genèricament amb empresaris, peró a la qual només va rebre dos, d’empresaris. També s’havia de reunir amb l’Associació Popular de Residents (APRA), però dos dels més veterans membres no coneixien l’agenda de la visita ni es van poder trobar amb el cap del seu partit.
Dos dels més veterans militants del PP al País del Pirineu, Josep Lluís Rabanal i Teodor Llamas, exdirectius de l’Assocació de Residents Populars (APRA) i ex membres electes del Consell Residents, órgan representatiu davant el ministeri d’Exteriors espanyol, no van poder coincidir amb el líder de la formació. A Rabanal li havien comunicat que Piqué i Pintat dinarien a un hotel diferent del restaurant on van compartir taula. El dirigent català va venir sense acompanyament de premsa de Barcelona ni de Madrid, però va convocar una conferència de premsa a migdia, on va parlar contra l’Estatut de Catalunya, però no va fer propaganda entre seguidors i spatitzants del seu partit. Això si, va fer referència positiva al canvi de
Piqué es va referir també a afers d’Andorra. En prer lloc, a les dificultats d’accés des de Catalunya va arribar amb dues hores de retard i la necessitat de millora de les infraestructures, incloenthi la reobertura de l’aerot de l’Alt Urgell. Preveia una reunió amb l’empresariat del Principat pirinenc, però només es va entrevistar amb dos empresaris. Es va permetre opinar que el País pirinenc "necessia una modernització del texit empresarial, que davant la concentració actual en un sector d’activitat corre un risc tant". I, això si, es va reunir amb l’Ambiaxador d’Espanya a Andorra, César González Palacios, a punt de d’abandonar el càrrec per al qual va ser nomenat pel mateix Piqué.
Tot plegat, un viatge misteriós. Perquè si la visita era oficial, no tenia sentit la insistència que era de caire privat, ni sembla justioficada per l’agenda, ni menys pels resultats. I si era privada, entre tants com fan discretament personatges públics i persones anònes a Andorra, per totes les raons conegudes i aginables, sembla sense sentit la compareixença en conferència de premsa i l’anunci de trobades que els suposats interlocutors no volien reconèixer, i alguns directament ignoraven.










